Nővér vagyok,de ember is.

Szálkacsipesz

Szálkacsipesz

Öt praktikus tanács, ha panaszt akarsz tenni a kórházban.

2018. június 17. - kistuco

1. Várd meg, amíg lehiggadsz.

- Ha indulatos vagy, nem érsz el semmit, mert a nagy hangerőd, és a dühös szavaid csak ellenállást váltanak ki. Igazából te sem gondolod, hogy pozitív végkimenetele lehet az "azért fizetem a tébét, hogy normális ellátást kapjak" illetve a " fel fogom jelenteni magukat  " kezdetű mantráknak. Hidd el, hogy egy kórházi dolgozó olyan sokszor hallja ezeket a mondatokat, hogy ettől nem fog a falnak menni. Főleg, mert nem érdekli a tb befizetésed ( hiszen anélkül is ellátnak, maximum kiszámlázzák később ) és attól sem hatódik meg, ha felvázolsz egy távoli, be nem következett eseményt, a feljelentést.. 

2. Aztán gondold végig, hogy valódi sérelem ért-e, vagy tulajdonképpen másra haragszol, csak levered a kórházi dolgozókon.

Mondjuk haragudhatsz a lányodra, akit egy koncertről tök részegen vittek be lehányt ruhában a sürgősségire hajnalban, vagy az anyósodra, akit megint egész nap kísérgethetsz vizsgálatokra, mert a férjed persze nem ér rá. Vagy itt van a nagyi, aki igaz, hogy már 85 éves, de olyan jól elvolt egyedül és most tessék, kiderül, hogy amikor a mentő beviszi a kórházba, két hetes rászáradt széklet van a fenekén, zokniján, ruháján. Hogy nem bír felkelni, etetni kéne, mosdatni, törődni vele. Ahogy ő tette veled kiskorodban. Persze az más volt. És rájuk nem lehet haragudni nyíltan, hiszen akkor te rossz ember lennél, hálátlan unoka, tiszteletlen meny, lelketlen szülő. Így marad a nővér, az orvos, akárki, akire ráöntheted a frusztrációdat.

3. Ne a közösségi oldaladon írd ki a sérelmeid!

Ha valóban méltánytalanság ért téged vagy a hozzátartozódat, a helyén kezeld a problémát, ahova való,ne a névnapi köszöntőid vagy a hétvégi kerti sütögetés képei közé szorítsd be az erről szóló posztodat. Hidd el ez is méltánytalanság- önmagaddal szemben.

4. A panaszt írásos formában tedd meg, levélben vagy email-ben.

Erre 30 napon belül kötelesek válaszolni és a panaszod kivizsgálni. Panaszt tehetsz az osztályvezetőknél, a kórházigazgatónál és a betegjogi képviselőnél. A levélben törekedj a tárgyilagos, tényekre szorítkozó probléma leírásra, ez mindig sokkal hatásosabb, mint az elfogult vádaskodás. Ha voltak szem és fültanúk, nevezd meg őket.

5. Ha lezárult a panaszbejelentési eljárás , zárd le te is magadban.

Fogadd el, hogy a kórházi dolgozó is ember, aki hibázhat, ahogy te is ember vagy, aki hibázik.Fogadd el, hogy sokszor nem az a fontos, hogy igazat adjanak, néha az is elég, ha elindítasz egy apró változást- de a legfontosabb az az érzés, hogy egy komoly konfliktushelyzetben ki tudtál állni felnőtt ember módjára magadért vagy a szeretteidért.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szalkacsipesz.blog.hu/api/trackback/id/tr9814043932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása