Nővér vagyok,de ember is.

Szálkacsipesz

Szálkacsipesz

Amit pénzzel nem lehet megfizetni

2018. június 01. - kistuco

Van az az összeg... 

Nem. Van, amikor egyszerűen a pénz nem számít.

Vagy Te odatolnád a feleséged, lányod, a saját anyád, hogy köpje arcon egy drogos, amikor a vérnyomását akarná megmérni?

Kinyitnád az ajtót a feleséged, a lányod, a saját anyád előtt, hogy az arra repülő szék először őt találja el?

Bevinnéd arra a munkahelyre dolgozni, ahol másfél óra múlva a sírással küszködve, a vizsgálóba bezárkózva hívná a rendőrséget?

Elgondolkoztál azon, hogy milyen érzés lehet, a közösségi oldalakon megjelenő, a szakmáját szidó, ócsárló, sokszor a tárgyilagosság teljes mellőzésével írt posztok tömkelegével szembesülnie?

Tudod milyen az, amikor nap mint nap újratermelődik a bizalmatlanság a munkáddal szemben és hiába dolgozol évtizedek óta a szakmádban, az szinte semmit nem számít?

Tudod milyen az, amikor a munkád társadalmi megbecsültsége a nullával egyenlő és látod, hogy a nővér szó leggyakrabban a szarpucoló jelzővel szerepel a kommentekben?

Tudod, hogy az emberek a hétköznapi feszültségeik, frusztrációjuk levezetésére egy kórházi helyzetben jelentősen többször támadnak szóval-tettel a nővérekre, mint az orvosokra? 

Vagy csak azt látod Te is, amit látni akarsz?

Hogy a nővér mosolytalan, ingerült, fásult, hogy hiába nyomod a csengőt, nem jön?

Kérlek lásd meg a mosolytalanságban, hogy éppen halottat látott el, az ingerültségben, hogy az egyetlen szabad hétvégéjén hívták be dolgozni, mert megint leszámolt egy kolléga, a fásultságában, hogy minden hónap neki évek óta öt hétből áll. Aztán ha ezzel végeztél, számold meg, hány beteg van az osztályon és hány nővér egy műszakban. Láss is, ne csak nézz!

Adj nekünk nővéreknek mosolyt, türelmet, derűt, hogy tovább tudjuk adni!

Azoknak akiket ellátunk, akár neked, a feleségednek,a lányodnak,az anyádnak, mindazoknak akiket szeretsz.

Adj minél előbb, mert most mi szorulunk támogatásra!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szalkacsipesz.blog.hu/api/trackback/id/tr9613888180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2018.06.02. 11:29:20

A helyzet sajnos az, hogy a nővérnek kvázi munkaköri kötelessége kedvesnek lenni. Emberekkel foglalkozik, méghozzá pocsék állapotban lévő emberekkel, ijedt, kétségbeesett, kiszolgáltatott emberekkel. Ez van, ezt választotta magának. Tudhatta, h szar meló, és még keveset is fizetnek.
Egy fokkal jobb, ha cukrászdai eladó lenne, még jobb, ha elmegy gyárba forrasztani a sorra. Ott nem kell emberekkel foglalkozni. Vagy bármi, amire képessége és lehetősége van.
Ezt tudom mondani beteg emberként.

Pilotax 2018.06.02. 11:30:36

A beteg is ember! Az egészségügynek elsősorban mégiscsak a betegekről kell(ene) szólnia. Az egyészségügyben először meg kellene tanulniuk az emberekkel való tisztességes bánásmódot, beszédstílust. Nem kötelező itt dolgozni, de ha bérbe adta a s...t akkor tartsa! Mindamellett, hogy értem a panaszait, a megoldás túlnyomó többségében (nem az anyagiakra gondolok) az Önök kezében van. Ha tisztességes hangnemet használnak akkor azért az esetek túlnyomó részében hasonló hozzáállást fognak kapni az emberektől is. Ne utasítson, ne gorombáskodjon, se verbálisan se másmilyen módon. Nem érdekel betegként, hogy milyen magánéleti problémái vannak, nekem betegként az enyém a legfontosabb, és azért mentem oda, hogy az arra fizetett szolgáltatásban találjak megoldást az én problémámra. Nekem az nem megoldás, hogy Önnek milyen problémái vannak és az ebbőlszármazó frusztráltságát ne öntse rám. Amilyen a mosdó olyan a törölköző! Csak azt kapják az emberektől amit ők kaptak Önöktől. Ahányszor csak kényszerülök az egészségügy "szolgáltatásait"(!) igénybe venni annyiszor vagyok kénytelen kiszolgáltatott helyzetemben eltűrni azt a tűrhetetlen beszédstílust, lekezelő, lealázó modort, hülyének néző asszisztensek, nővérek és nem utolsó sorban orvosok képében.

ParePCSI 2018.06.02. 11:44:24

@csorsza: Nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy az emberi teljesítőképességnek is van határa! Az ápolóknak ez a hivatásuk, de ahhoz, hogy ezt jól végezhessék, megfelelő anyagi és erkölcsi elismerésre van szükség.

marczy 2018.06.02. 12:10:20

Lennének szívesek a politikusok nem lopni, hanem az egészségügyi szakdolgozókat is rendesen megfizetni. Az orvosoknál most volt egy komolyabb bérrendezés tudtommal. Már egyből többen mennének. Nem kell sok orvos, Németországban sincs sok, hanem a nővér, a bába vagy az asszisztens fogadjon, akinek ez a feladata. A gond az, hogy amíg a pararendszert nem számolják fel egyszer s mindenkorra, az orvosoknak az az érdekük, hogy folyamatosan elhitessék a beteggel: nélkülük megmurdelnek. (Angliában a hálapénz elfogadása bűncselekmény. Nem jobb az állami ellátás ott sem, mint nálunk, tudom, de normális országokban az a bekövesedett hierarchia sincs, mint nálunk, könnyebb dolgozni, előlépni, tanulni a kollégáktól fiatal orvosként stb.) Pedig egy nővér fel tudja venni az anamnézist, be tud adni egy injekciót, be tudja kötözni a sebet, elállítja a vérzést, leveszi a vért. Ha meg még laboráns is van, akkor az meg tudja kezelni a gépeket, kész a vérkép, és az orvos annyit csinál, hogy felállítja a hozzá befolyó inputokból (korábbi leletek, laboreredmények, anamnézis stb.) a diagnózist. Maga az orvos csak komolyabb vizsgálatokat, műtéteket végez, de ott a segéd a műtőben, miegyéb. És nem pacskerolja le a nővért, segédet, ha látja, hogy a beteg sok vért vesztett, és összeomlik a keringése.

Pilotax 2018.06.02. 12:21:35

@ParePCSI: Egyetértek anyagi és erkölcsi elismerésre is szükség van. Csak éppen nem etikus a nekik kiszolgáltatott embereken gyakorolt durva beszéddel és viselkedéssel kellene ezt elérni.
Hadd írjak egy kellemes élményt is.

Időpontot kértem vizsgálatra, kaptam. Érkezésemkor az orvos időben(!!!) hajszálpontosan(!!!) kijött elém(!!!), köszönt(!!!!!!), bemutatkozott (!!!!!) kezet nyújtott(!!!!!!!!!!!) majd udvariasan előreengedve(!) invitált a rendelőbe, ahol a létező legudvariasabb(!) és mindent kielégítő szolgáltatást és érthető magyarázatot (Mit tesz isten érthető volt) is kaptam.

Ugyanezt az orvost máshol láttam olyan gorombának és neveletlennek, hogy kinyílt a bicska zsebemben(nem velem gorombáskodott).

Ja az első esetben a magánbiztosításom keretében magánklinikán jártam, a másik eset egy egyetemi (állami) intézményben történt.

Kell ehhez kommentár???

kaktusz20 2018.06.02. 12:31:38

Rohadtul nem érdekel, hogy mosolyogsz-e, azt várom el, hogy pusztán azért, mert egy kórházi ágyon fekszem, ne tekints egy darab sz@rnak. Egy hónapja töltöttem egy éjszakát egy sürgősségi betegszobájában, nekem ne dumálj mosolygásról, amikor egy pohár vizet nem adtatok ott senkinek, amikor egy takaróért órákat kellett könyörögni. Ja, és nem voltatok elfoglaltak, órákon keresztül magántelefonáltatok, buliztatok egész éjjel szívtátok a pultban ( a betegszobában) az elektromos cigit, a monitorok meg üvöltöttek a vakvilágba, benneteket rohadtul nem érdekelt Egész éjjel azon gondolkodtam, ezek után tőlem vártok megértést, szolidaritást, menjek veletek tüntetni a pénzetekért, körülményeitekért? Tegnap meg a kontroll vizsgálaton szórakoztatok, loptátok az időmet. Azt hiszitek, megtehetitek? Menjél te is a mosolygós büdös p.....ba!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 13:09:06

Nem kötelező nővérnek menni. Aki nem bírja vagy nem tetszik neki, az menjen el műkörmösnek. Még jót is tesz a betegekkel, mert minél nagyobb a nővérhiány, annál jobban rákényszerül a kormány arra, hogy valami megoldást találjon.

Pár éve egy Balaton-parti kórházban volt balszerencsém eltölteni 2 hetet. Egy 70 és egy 80 fölötti beteg feküdt velem egy kórteremben, mire elhagytam a kórházat, mindkettő meghalt.

Éhenhalt!

Önállóan enni egyikük sem tudott, súlyos derékfájdalmaik voltak (elestek otthon), felülni sem tudtak. A nővérek 2 héten keresztül eléjük tették az ételt, majd a szokásos idő elteltével az érintetlen tányért elvitték. 7-8 nővér váltotta egymást, a 2 hét alatt mindegyik volt nappalos is, vagyis nem egy, hanem az ÖSSZES nővér lelkiismeretlensége okozta a halálukat.

Ha mástól hallanám a történetet, nem hinném el, de a saját szememmel láttam.

Innentől valahogy nem tud meghatni a posztoló siránkozása.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.06.02. 13:12:26

Természetesen most az összes fideszbirka olyan történettel jön elő ahol rosszul bántak velük a nővérek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.06.02. 13:15:14

Ja és természetesen minden nővér ugye gyurcsány meg sorosbérenc ,tehát nincs itt semmi látnivaló,haladjunk tovább kéremszépen!

kaktusz20 2018.06.02. 13:15:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem is értem, azok után, amit művelnek, hogy van pofájuk nyilvánosan rinyálni. Kevés szerencséstől eltekintve mindannyian voltunk már rendelőkben, kórházban. Mit várnak tőlünk?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 13:16:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Talán azért, mert valóban rosszul bántak velük. Miért kellene elhallgatniuk a velük történteket?

Avagy csak pozitív élményeket szabad megosztani?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.06.02. 13:19:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát elméletileg a viktor megmondta a kórházaknak,hogy csak jó híreket lehet közölni....:))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 13:24:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Ja és természetesen minden nővér ugye gyurcsány meg sorosbérenc ,tehát nincs itt semmi látnivaló,haladjunk tovább kéremszépen!"

Kiscsillag, próbáld kezeltetni a kognitív disszonanciádat.

Egyfelől az a ballibbant mantra, hogy a Fidesz és Orbán züllesztette le a szoclibek alatt még kiváló egészségügyet. Másfelől aztán amikor valaki saját rossz tapasztalatával alátámasztja az eü. pocsék helyzetét, akkor ahelyett, hogy örülnél, amiért téged igazol, nekiállsz fideszbérencezni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.06.02. 13:40:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ki igazol engem?

Csak valahogy pont a fideszesek jönnek azzal,hogy a köcsög nővérek!

daniel.g 2018.06.02. 13:52:29

Ha elégedetlen a munkájával, mert kizsákmányolják, nem fizetik ki és nem teremtik meg a munkához szükséges feltételeket, mondjon fel. Igen, mondjon fel. Ha nem lesz egy darab nővér az országban, talán javul a helyzet. Ameddig mindenki kollektíven szemet huny felette, csak sír, de másnap be megy dolgozni, addig minden rendben. El lehet mondani a betegnek, hogy mennyire rossz a helyzet. Sajnálom meg minden, de annál többet hogy befizetem a TB-t és az adóimat, mást nem tudok tenni. A szolgáltatást kifizettem, amiben benne van hogy nem várok 4 órát egy röntgenre és ellátnak. Emberi körülmények között. A többit már az alkalmazottnak kell leboxolni a munkavállalónak. Lehet jönni azzal, hogy érzéketlen vagyok, meg hogy emberek élete vagy hogy akkor az én családom is meghalna, ha mindenki felmond. Benne van a pakliban. De azzal jobb lesz, hogy azért hal meg, mert kifacsart nővérekre vár órákat? Így is úgy is halálra van ítélve. De egészen addig ameddig a rendszert valaki fenntartja, fenn fog maradni. Amúgy ha nekem van bajom a munkámmal, azt se oldja meg senki más. Ha kiírom ide hogy nem fizet eleget a főnököm és 7/7 napot dolgozok, mi lesz? Kb ugyan ezt fogja mindenki mondani: "Mondj fel te hülye"

Krumpli Bogart 2018.06.02. 13:55:18

Fordítva ülsz a lovon kedves poster. Munkaköri kötelességed az ingerültségedet magadban tartanod és mosolyogni a kiszolgáltatott beteg emberre. No pláne, menni, ha csönget. Nehogy már a beteg adjon neked mosolyt, türelmet derűt.... Kapj már a fejedhez! Pofám leszakad!

banyatank 2018.06.02. 14:02:45

A nővérnek miért lenne munkaköri kötelessége mosolyogni? Ő is ember, neki is lehet migrénes fejfájása, halhatott meg hozzátartozója, vagy bármi, ami miatt nincs kirobbanó jó kedvében. Gondolom mindenki más a világon állandóan mosolyogva jár-kel. Kivéve az egészségügyi dolgozókat, őket tuti a Sátán szülte. Mindet. Nincs kivétel.
Az egészségügyi dolgozó - bármilyen szar kedve is van vagy fizikai fájdalmakkal, rosszulléttel küzd - nem tud hazamenni, a műszakot végig kell vinni - mert nincs helyette más, és nem papírokat tologat egész nap, hogy azt ráérjen másnap megcsinálni.
Miért lenne szar meló amúgy segíteni embereken? Azért, mert a legtöbben ma úgy élnek, hogy csak az a fontos, ami az ő kis világukban, velük történik? Mert mindenki más le van szarva? Nem kell ma már segíteni az időseknek, nem kell normálisan, a szabályokat betartva közlekedni, állatokat menteni, karitatív munkát végezni, udvariasnak lenni másokkal (uram bocsá’ idegenekkel…pfff…ez is ördögtől való): az fontos csak, hogy velem mi van, hogy nekem jó legyen.
De tételezzük fel, csak a vicc kedvéért (hisz tudjuk, hogy nincs is valójában ilyen), hogy mégis lehet, hogy vannak olyan egészségügyi dolgozók, akik azért választották ezt a szakmát, mert segíteni szeretnének. Csak épp mindenkinek van rossz tapasztalata ugye (minden más foglalkozás tekintetében nincs rossz tapasztalat, nem köcsög az ügyintéző a kormányhivatalban, bankban, a bolti eladó mindig kedves, a tanárok mindegyike a legkiválóbb szakember, az építőipari dolgozók mindegyike magasan képzett, választékosan beszélő úriember…). Szóval nosza, gyorsan általánosítsunk, szidjuk a nővéreket (mert az amúgy is hot topic mostanság)! Ne törődjünk azokkal, akik rendesen, türelmesen és jól végzik a munkájukat és közben még ömlik a nyakukba a szar (szó szerint és képletesen is) a kedves betegek és látogatók részéről. Hogy ez milyen érzés lehet neki. Vagy milyen az, amikor a zárt osztályon a kedves páciens elszabadul, és a biztonsági őr az első, aki elmenekül - ott hagyva magára a nővért egy dühöngő őrülttel. Vagy milyen lehet, amikor a kedves szülő nem tudja lenyugtatni a gyermekét a vérvétel előtt, sőt, adja alá a lovat és közben feljelentéssel fenyeget mindenkit, amiért nem tudják levenni a vért és drága idejét rabolják. Vagy amikor olyan emberekről gondoskodnak, akik a májukat köhögik épp fel - és a kedves család sehol sincs, ők nem fogják végignézni ezt az udorító dolgot, majd szóljanak, ha meghalt.
Mert ugye minden nővér egy undok, lelketlen pi**a, aki csak azért jár be dolgozni, hogy ne unatkozzon otthon. Aki azért választotta ezt a szakmát, mert másra nem volt jó.
Lehetett volna cukrász is, vagy vadakat terelő juhász vagy bármi. Ő ezt választotta, és páran (a mi legnagyobb szerencsénkre) ki is tartanak a szakmájuk mellett. Ha nem így lenne, ba**hatnánk. Biztos az is az ő hibája, hogy olyanok a körülmények, amilyenek. Hogy nincs klíma vagy wc-papír, nincs kötszer, gyógyszer stb.
És mégis vannak, akik a mostani körülmények között is bejárnak dolgozni, nem menekülnek külföldre és nem váltanak szakmát.
Igen vannak, akik tróger alakok, el kellene tiltani a szakmától, emberektől. Ahogy a tanárt is, aki molesztálja a tanulóit. Vagy a rendőrt, aki visszaél a hatalmával. Vagy ugye a politikust, aki ellopja az állami pénzeket.
Sajnos az egészségügyben dolgozni már nem menő. Nincs benne pénz, nincs benne elismerés. A szar alakokat akkor lehet kivenni a rendszerből, ha a szakma újra elismert lenne, meg lenne fizetve, nem rokkanának bele fizikailag. Akkor lennének jelentkezők, mert nem menne el titkárnőnek egy multiba csak azért, hogy meg tudjon élni, hanem lehet választaná a nővéri munkát, amihez a szíve húzza. És talán ekkor lehetne válogatni és elküldeni azokat, akik nem mosolyognak annyit, amennyit a kedves beteg elvár. Addig meg maradjon csak az általánosítás, ettől lesz az internet népe boldog. A nővérek meg elmehetnek a mosolygós büdös picsába egytől egyig ugye, hogy ott aztán lopják a nagyrabecsült emberek idejét, akik biztosan aranyat szarnak, annyival értékesebbek és annyiva több értéket teremtenek napról napra, mint bárki más ezen a világon.

Krumpli Bogart 2018.06.02. 14:08:46

Épp néhány napja durváskodott a tajparaszt nővér a hatórás mellkasi műtét után ébredező hozzátartozómmal az intenzív osztályon. Fel is nyomjuk az intézményvezetőnél és a betegjogi képviselőnél.

Krumpli Bogart 2018.06.02. 14:14:18

@banyatank: Én sem tudok hazamenni, ha migrénem van, nekem is végig kell dolgozni a napomat. S attól nem fog kevésbé fájni a feje, vagy a lelke a nővérnek, a problémája sem lesz kevesebb, ha durva paraszt módon viselkedik a beteggel.

banyatank 2018.06.02. 14:28:13

@Krumpli Bogart: és gondolom tőled is elvárja mindenki széles e világon, hogy mosolyogva küzdd végig a migrénes napodat. Biztos te is 12-24 órán keresztül türelmes vagy és kedves hangon szólsz hozzá mindenkihez (hisz benn vagy a műszakban, le kell nyomnod ezt az időt), nem fogsz kiakadni soha, egyetlen percre sem. Te soha, semmilyen körülmények között nem voltál még paraszt senkivel.
És erre lehet az a válasz, hogy a nővérnek az a dolga, hogy kedves legyen, hisz kiszolgáltatott emberekkel dolgozik, de ő maga is kiszolgáltatott helyzetben van - csak ezt könnyű elfelejteni. Amit a legtöbben elvárnak tőlük, az kb. akkor valósulhatna meg, ha robotok végeznék a munkát. Pontos, precíz, azt csinálja, ami belé van programozva - mondjuk mosolyogni nem fog és kedves sem lesz az ijedt kisgyerekkel, a haldoklóval, amikor egyedül ő van ott, hogy a kezét fogja az utolsó perceiben. Menj el a Kékgolyóba vagy a Tűzoltói utcai gyermekklinikára, a Heim Pálba stb., ülj be egy nővér mellé egy napra, hogy lásd azt is, amiről én beszélek.

Olliék 2018.06.02. 14:39:37

Kedves Poszter!
Kiégtél. Ezzel nem is lenne gond. Vagy segítséget kell kérni,vagy vusszaülni az iskolapadba.
A pénz nem minden. Mi szoc. Otthonban pont a felét kerestük, mint ti E kategóriások. Napi halottjaink vannak, 30-40%-os arányban demensekkel stb... Mi a szakma legalja vagyunk mindenhol, mert mi egész nap csak szart pucolunk. És?
Ezek az emberek kétségbe vannak esve, támaszra szorulnak, egy kedves szóra, vagy hogy legalább mi ne rúgjunk beléjük.
Meg KELL tanulni mosolyogni, úgy a Te napod is könnyebb lesz.
A borítékot pedig nem elfogadni, meg kell köszönni, ha a kedvességedért, szakmaiságodért kapsz egy elismerő mosolyt.

ParePCSI 2018.06.02. 14:42:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azt ugye tudod, hogy ha igaz a történeted, bűnrészes vagy?

Olliék 2018.06.02. 14:50:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amit írsz, az sajnálatosan igaz lehet.
Minden öregünket lesoványodva kaptuk vissza, a demenseink keze lába foltos(ki voltak kötve) és a forgatások hiánya miatt felfekvésekkel.
Egy idő után a nappalos műszakból egy órával hamarabb elment egyikőnk, hogy a kórházi őregeinket mosdassuk, tisztázzuk, forgassuk, itassuk, etessük. A nappalos meg reggel bent kezdett ugyan így.

kaktusz20 2018.06.02. 14:56:44

@banyatank: Pontosan. Menjen a mosolygós büdös picsába. Várja tőle a fene, hogy vigyorogjon, azt várom, hogy ne alázzon meg, hogy ne éljen vissza a kiszolgáltatott helyzetemmel hogy amikor egész éjjel hallgattam a megfeszített bulizását ne tartsa vissza az ambuláns lapomat puszta szórakozásból, mert látja, hogy lassan hisztérikus vagyok attól, hogy 24 órája ugyanabban a ruhában fetrengek, nem tudtam tisztálkodni, 24 órája nem ettem, inni is csak azért mert volt nálam. Menjen a mosolygós büdös picsába. És igen, nálam a 8-kor kezdődik a rendelés az azt jelenti, hogy 8-kor kezdődik. És nem akarom 3/4 9-ig azt hallgatni, mit főztek tegnap, és mit fognak ma. Nem érdekel, jöjjön be hétre, oszt beszélje meg 8-ig hol vette a cuki nacit. Erre sajnos valóban sajnálom az időt, és nem szeretnék egész napos programot abból, hogy szükségem van egy receptre. Hasznosabban is el tudom tölteni a szabadidőmet, mint hogy egy priccsen kuporgok, és várom, hogy szíveskedjen befejezni a csacsogást. Ez van.

lüke 2018.06.02. 14:57:45

A nővérek c. fejezet nélkül nincs reform
(Sassy Dobrai a hatvanas években már ,azt mondta ,az osztályára bekerülőknék: ápolás nincs!)
Nincs,nincsApolás. nélkül nincs gyógyulás!
A nővéri munka ,team munka, a napi osztályos munkát 8-16- ig kell elvégezni.Amikor többen vannak, s a fekvő betegek is részesülnek az apolásból.
Egyedül osztályon nővér nem lehet, se du, se éjjel!
Nappal kell lennie a mosdatásnak - nem hajnali ötkor bedobni a lavórt!- vizitnek , gyógyszerelésnek etc.

lüke 2018.06.02. 15:05:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
VIP osztályon - napi 15 ezer, saját szem-fenn járó,nem inkontinens 94 éves , de nyelni csak szívószállal tudó apám megették, s mikor ettől 40 percig fuldoklott , akkor elsáncolták magukat a nővérszobába, be se jöttek.
(5 beteg volt 2 nővérre).
Utána az 5 ezres/ nap fizetősön valóban az általad említett szitu volt, néha az egyik azért szívószállal megetette.

lüke 2018.06.02. 15:44:34

@banyatank:
mindenki, aki munkába jár van munkaköri leírása,
sajnos az ügyeletben reggel 3- kor is azt kell tudni, amit reggel nyolckor ,kipihenve, fodrasztól átsétálva a kórházba( már akinek van ereje frizuráztatni)
Ez ilyen.....

kaktusz20 2018.06.02. 15:49:03

@banyatank: " Csak épp mindenkinek van rossz tapasztalata ugye (minden más foglalkozás tekintetében nincs rossz tapasztalat, nem köcsög az ügyintéző a kormányhivatalban, bankban, a bolti eladó mindig kedves, a tanárok mindegyike a legkiválóbb szakember, az építőipari dolgozók mindegyike magasan képzett, választékosan beszélő úriember…). "

De van. Csak éppen megtehetem,hogy elmegyek másik bankba, másik boltba, más iskolába stb.
Szerinted pl. egy mentősnek mondhatod, hogy ne abba a kórházba vigyen, mert ott nagyon moslék a személyzet? Vagy akut esetben megjelenhetek egy általam választott tetszőleges sürgősségin, mert inkább halok meg az utcán mint hogy a másikra még egyszer betegyem a lábam?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 16:37:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Csak valahogy pont a fideszesek jönnek azzal,hogy a köcsög nővérek!"

A kommentfolyamban te írtad le először a köcsög szót. :DD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 16:39:43

@Krumpli Bogart:

"S attól nem fog kevésbé fájni a feje, vagy a lelke a nővérnek, a problémája sem lesz kevesebb, ha durva paraszt módon viselkedik a beteggel."

Biztos nem, viszont egy alárendelt és nála is kiszolgáltatottabb emberen letaposhatja azt, amit a főnökein nem tud vagy mer.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 16:41:44

@ParePCSI:

"@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azt ugye tudod, hogy ha igaz a történeted, bűnrészes vagy?"

Azt ugye tudod, hogy - mivel igaz a történetem - a nővérek bűnösök foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetés bűntettében?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 16:46:21

@Olliék:

"Amit írsz, az sajnálatosan igaz lehet. "

Sajnos nemcsak igaz lehet, hanem az is.

Az egyik beteg amúgy idősotthonból került a kórházba, a felesége szintén az otthonban élt. Úgy hallottam, hogy az otthonlakókkal különösen gondatlanul bánnak a kórházakban. Az én tapasztalatom egyedi eset, de ahogy olvaslak, általánosságban is igaz. :((

banyatank 2018.06.02. 16:52:38

@kaktusz20: miért nem mész privát klinikára akkor? Azt is választhatod, úgy, ahogy elmész a másik bankba, boltba, iskolába. Vagy az túl drága? Miért nem tanultál akkor olyan szakmát, amivel úgy keresnél, hogy ki tudnád fizetni? Nem csak a nővéreknek lehet ám a szakmaváltást javasolni...
Ha van egy rossz tapasztalatod, akkor utána már mindenki elmehet a büdös picsába? Ott és akkor miért nem fordultál a betegjogi képviselethez? Miért nem vetted fel a telefonoddal és küldted el a TV2-nek, ők amúgy is minden szemetet lehoznak? Vagy ott ill. utána rohadtul nem érdekelt az egész, de itt most jó fröcsögni, dühöngeni, olyanon levezetni a frusztrációt, akinek speciel semmi köze a nyomorodhoz?

banyatank 2018.06.02. 16:53:41

@lüke: és a munkaköri leírásban benne van a kötelező mosolygás mindenáron?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 17:03:16

@banyatank:

"itt most jó fröcsögni, dühöngeni, olyanon levezetni a frusztrációt, akinek speciel semmi köze a nyomorodhoz?"

Vedd észre, hog a posztoló is ezt teszi, csak a másik oldalról. :D

"a munkaköri leírásban benne van a kötelező mosolygás mindenáron?"

Nekem nem szükséges a mosolygás, de a tisztességes ellátás igen.

ParePCSI 2018.06.02. 17:38:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen. A nővérek! A nővérek! De te nem hagytad.

Krumpli Bogart 2018.06.02. 17:48:48

@banyatank: Kénytelen vagyok, különben az ügyfelem elmegy máshoz.

Olliék 2018.06.02. 17:49:04

@banyatank:
"miért nem mész privát klinikára akkor? "
Basszus! Csak oda jártam. Maszekba.
Fogászat,nődoki, szemészet, a munkaruhámat én vettem, a papucsomat is.... És? Ha egyszer beüt a szar és nincs pénzem,akkor viszont a kórházra szorulok, és ha kifogok egy tapló nyafogós nekem a legszarabb típusú eü- s embert,hát elküldöm a büdös francba!
Ti is elmehettel maszek klinikára dolgozni. Elmondom, a maszek még szarabb! Több a fizetés, de több ember munkáját is végzed. És ha ott panaszkodsz, seperc alatt kiraknak, mert ott nem teheted meg.

Krumpli Bogart 2018.06.02. 17:52:13

@banyatank: Gondolom azért, mert állambácsi lekarmolja az egészségbiztosítást, adót, vámot, illetéket, járulékot, hozzájárulást és a maradékból már nem fussa a magánklinikára.

Krumpli Bogart 2018.06.02. 17:55:25

@banyatank: Hát, ha a betegnek kötelező mosolyogni, türelmet gyakorolni és derűt sugározni, hogy a kedves nővér jól érezze magát a munkahelyén......akkor talán fordítva is működik. Nem?

kaktusz20 2018.06.02. 17:56:30

@banyatank: Nem tudok róla, hogy Budapesten működne privát sürgősségi ellátás. Ha te tudsz, akkor megköszönöm az elérhetőségét, mert olyan szakmát tanultam.
De persze én vagyok a hibás, mert az eü-ben az az általános nézet, ha beteg lettél elvesztetted emberi méltóságodat, nyugodtan visszaélhetnek a kiszolgáltatottak helyzetével. Menjek én a picsába. Azért merik ezt a viselkedést megengedni maguknak, mert vannak olyanok mint te. Sőt nem kivetik maguk közül a nem odavalót, hanem idomulnak hozzá. Láttam.
És naná, hogy elönti az agyamat a sz@r, amikor a friss élményre a nővér elkezd picsogni, hogy miért nem mosolyog. A francnak hiányzik, hogy mosolyogjon, viselkedjen úgy mintha én is ember lennék.

lüke 2018.06.02. 17:58:43

@banyatank:
félig...
még éjjel kettőkor se néztem ferdén senkire, pedig volt, hogy, 9- t ügyeltem egy hónapban
(megj.a munka csak rosszabbul megy ,ha duzzog valaki ; a beteg meg általában ember)

kaktusz20 2018.06.02. 18:33:18

@banyatank: Ezen kívül, nem tudom, normálisnak tartod-e, hogy az orvost (akire egyébként egy szavam nem lehet) a háta mögött kiröhögték, a diagnózisát megkérdőjelezték. A betegek előtt, a huszonéves tanulatlan lánykák.
És az egyik koléegájuk, amikor látta, hogy már falra mászok tőlük, odasúgta úgy kivágnám őket, hogy a lábuk nem érné a földet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.02. 19:00:28

@ParePCSI:

"Igen. A nővérek! A nővérek! De te nem hagytad."

Bírom, amikor a főbűnösök és a szintén felelős orvosok helyett egy szintén kiszolgáltatott beteget (engem) fikázol. Menj már ugye tudod, hova.

banyatank 2018.06.02. 20:10:57

@kaktusz20: mit értesz azon, hogy vannak olyanok mint én? Nem vagyok egészségügyi dolgozó, de ami élmény engem a kórházakban ért (és az nem volt kevés), az pozitív volt. És nem, nem magánban, hanem állami kórházakban, éjszakai ügyeleten, rendelőintézetekben. Azt próbáltam megértetni a lelkes kommentelgetőkkel, hogy nem kellene általánosítani, vannak még jó dolgozók az egészségügyben (is). És azok szenvedik meg leginkább ezeket a meggyalázó kommenteket, akik lelkiismeretesen dolgoznak - a parasztokat ez amúgy sem érintené meg. Sőt, ők ezt a blogot nem is fogják elolvasni. Őket ki kell pakolni a renszerből, veszélyeztetés miatt eljárást kell indítani ellenük... De ez nem annak a hibája, aki még próbálkozik - tisztességesen dolgozni, odatenni magát a munkájában. És nekik - a mostani helyzetben támogatásra van szükségük. Pont azért, mert mindenki általánosít, mert minden nővér egy köcsög. Nem ők fogják megváltoztatni a rendszert, ők kevesek ehhez. Ők is pontosan tudják, hogy kik azok közülük, akik nem dolgoznak rendesen, nem tisztelik a betegeket, az orvosokat, a kollégákat. De - mint minden más helyen, nem csak az egészségügyben - azok vannak "védve", akik több időt töltenek seggnyalással, mint a munkával. Nem csak neked szánom ezt a választ, hanem mindenkinek, aki nekem kommentelt (ne vedd személyes sértésnek): te / ti mit tettetek, hogy ez az állapot megváltozzon? Lehet privát biztosítást kötni (Emineo - sürgősségi 24 órás ellátás, Medicover...stb - lehet nem jobb, de amíg nem próbáltad, nem tudhatod), lehet jogászhoz fordulni, lehet véleményezni név szerint emberek munkáját - ha kellően sok panasz gyűlik össze, a vezetőségnek el kell távolítania. De nem csinálni semmit és azokat bántani, akik nem tettek rosszat....mi értelme van? Jobb lesz neked azzal, hogy felhúzol másokat? Megnyugszol, ha kiadod magadból azt, amit akkor és ott nem tudtál - és ezzel valaki más lelkébe mászol bele? Nevezd meg, aki neked ártott! Vonasd felelősségre! Vegyük a fáradtságot ahhoz is, hogy utánamenjünk, ha valami nem jó, ha valaki igazságtalanul bánt velünk vagy valamelyik szerettünkkel. Mert akkor semmi nem fog változni, ha csendben hallgatunk és aztán arc és név nélkül valamelyik blog alatt kiöntjük magunkból.

lac64 2018.06.02. 20:17:18

Az a baj, hogy ez a helyzet addig fog fennmaradni, amíg ez a szakma anyagi és erkölcsi megbecsülése közelít a nullához. Ma - egy októberről előrehozott béremeléssel együtt - egy öt év gyakorlattal rendelkező diplomás ápoló nettó alapbére 160-170 ezer, az OKJ-s végzettségűeké sok esetben éppen eléri a kötelező bérminimumot. A jobbak - tisztelet a kivételnek - itt is elhúznak nyugatra, vagy a magánklinikákra, (vagy éppen az IKEA-ba eladónak, mert ott éppen a másfélszeresét keresi, mint ápolóként) marad, aki marad. Az intézmény is tudja, hogy ki közülük a bunkó, a hanyag, csak nem tudja kirúgni, mert a helyére nem tud felvenni senkit.
Így is osztályokat zárnak be ápolóhiány miatt, mi lenne akkor, ha ezek a tahók sem lennének? Így is egy 60 ágyas krónikus belosztályra nappali műszakban 4-5 ápoló jut.

kun andras 2018.06.02. 20:41:11

Bakker, 2 órája jöttem haza a Baleesetiről. Csak azt tudom mondani, hogy respekt annak, aki ott dolgozik.

kaktusz20 2018.06.02. 21:16:23

@banyatank: Ugyanmár, az egész rendszer egy nagy hiba. Nem tartom valószínűnek, hogy arra áldozom életem hátralévő részét, hogy megértessem az egészségügyi dolgozókkal, nem a betegek vannak értük. Az egészségügyben még feudalizmus van. Azt sem értik, mit akarok tőlük.
Mikor meguntam a szórakozásukat, akkor szépen megfogtam a táskámat, elindultam kifelé. Kérdezte az egyik, hova megyek. Mondom, haza. Azt nem lehet. Akar fogadni? 5 percen belül megkaptam a papíromat. Ezért tegyek panaszt? Vagy azért, mert este órákon keresztül telefonált (hallhatóan magánügyben), de még a szemkontaktust is kerülte, nehogy kérjek tőle valamit? Pl. egy takarót, mert a csupasz lepedőn utcai ruhában is fáztam május elején nyitott ablaknál? Végül háromszor kértem. Csak akkor kaptam, amikor úgy kérdeztem, kit kell itt orálisan kielégíteni, hogy kapjak egy takarót? Az ajtóból dobott az ágyra egy olyat, amit a szemétben sem piszkálnék meg bottal sem. Csak reméltem, hogy nem a szennyesből vette. Vagy, hogy látja olvasok, és egyetlen szó nélkül lekapcsolja a villanyt. Na nem azért, hogy aludni lehessen, mert utána egész éjjel hangosan röhögnek, és szívják az elektromos cigit a szobában. Vagy azért, mert mikor egy pillanatra elalszom egyetlen hang nélkül az orromba nyom egy szondát? Áááá, sokáig folytathatnám. Másnap itthon kiírtam magamból. Négy oldal lett.
Csak arra jöttem rá, hogy balesetben, a helyszínen akarok meghalni, mert a magyar eü-t nem nekem találták ki.

banyatank 2018.06.02. 21:34:58

@kaktusz20: igen, értem. És azt is, hogy ugyanazt az egy példát hajtogatod folyamatosan. Gondolom, soha, de soha az életben nem kaptál még normális ellátást sem te, sem senki, akit ismersz. Rettenetes sajnálom, hogy te vagy a világ legszerencsétlenebb embere, aki még soha, sehol nem kapott semmi jót. És miért is kellene az egyes embereknek tenni valamit, legyen az bármilyen kis dolog? Egyszerűbb másoktól várni a megváltást, a segítséget, hiszen mindenki azért született erre a világra, hogy az körülötte forogjon, mindenki az ő kedvét keresse és őt szolgálja ki. Ha meg valami nem működik rendesen, akkor mások dolga megjavítani, nehogy meg kelljen mozdulni. Nem a hátralévő életed kell erre áldozni. De ha valami nem jó, ha valami Neked nem tetszik, az ellen csak Te tehetsz.

kaktusz20 2018.06.02. 21:58:44

@banyatank: Bocs, mint írtam, az én életem kevés erre. A rendszer rossz, a rendszerben lévő emberek szemlélete rossz. Alapvető hiányosságok vannak, a legapróbb dolgokban sincs kommunikáció, információ, ezzel is csak a kiszolgáltatottság nő. Mert ha kapsz egy információt, nyilván vissza fogsz élni vele. Ez a kiindulási pont.És még csak a jéghegy csúcsát kapargatom. Hát, nem vagyok én Don Quijote:)))

kaktusz20 2018.06.02. 22:28:18

@banyatank: Nyilván te is hallottál botrányokról sürgősségi osztályokon. Fotók, földön fájdalomtól fetrengő betegekről. Na, találtak megoldást. Nem mehet be veled a hozzátartozód a váróba sem, őt különzárják egy másik váróba. Nagyon hosszú órákra. Szerinted? Fáj rosszul vagy, vagy csak csak szorongsz? Jó lenne, ha anyukád, férjed, feleséged, barátod, gyereked melletted lenne? Ne is álmodj róla. Sokan beszökdösnek, de szigorúan kiparancsolják őket. A váróból.
Aztán órákig a fú sem nő, de műszakváltás előtt hipp-hopp elfogyunk pillanatok alatt, Mindenhol ki van írva, hogy sürgősségi sorrendet tartanak. Megértem. Majdnem utolsó vagyok, a derékfájós már hazament, gondolom kiszökök a férjemhez (ugye ő nem jöhet be, én meg nyilván nem vagyok súlyos beteg, így utolsónak), amikor ordítva keresnek, hogy lehet tüdőembóliám van, ott fogok meghalni. Hát de tényleg, a derékfájás súlyosabbnak tűnt mint az (lehet)embólia?
Ezekkel álljak én le harcolni? Hülyének nézel?
süti beállítások módosítása